Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy

Zagubiony bagaż

informacja lotniskowa 801 066 808

Z telefonów komórkowych +48 525 673 531 Koszt połączenia wg. stawek operatora sieci

Biuro Zagubionego Bagażu

Pasażer w przypadku braku bagażu (bagaż nie doleciał razem z Pasażerem) powinien okazać Agentowi, który obsługuje reklamacje bagażowe:

• karty pokładowe z podróży, którą odbył Pasażer
• wywieszkę (bądź wywieszki) bagażowe – jako potwierdzenie, że bagaż był odprawiony przez Pasażera

Agent zada Pasażerowi kilka standardowych pytań, mających na celu identyfikację bagażu (w efekcie jego szybsze zlokalizowanie):

• typ bagażu,
• kolor bagażu,
• marka bagażu,
• czy bagaż był oznakowany w dodatkowy sposób (dodatkowa wywieszka z imieniem i nazwiskiem, charakterystyczne dodatki).

Agent może również zadać pytanie odnośnie zawartości bagażu.
W przypadku gdy z bagażu zerwie się wywieszka bagażowa naklejana przy odprawie bagażowo-biletowej, porównanie zawartości jest jedną z podstawowych czynności mających na celu odnalezienie bagażu.

Inne niezbędne informacje:

• adres dowozu bagażu (pragniemy zaznaczyć, iż nie wszystkie linie lotnicze dowożą bagaż do Pasażera),
• nr biletu Pasażera,
• dane kontaktowe.

Pasażer po złożeniu reklamacji otrzymuje również potwierdzenie tzw. PIR (Property Irregularity Report) na którym znajduje się między innymi numerem sprawy oraz numerem kontaktowym do Sekcji Reklamacji Bagażowych.
Niektóre linie lotnicze posiadają również specjalne listy z przeprosinami dla Pasażerów, które są wręczane przez Agenta Reklamacji Bagażowych po złożeniu reklamacji.

W Porcie Lotniczym Gdańsk biura Sekcji Reklamacji Bagażowych znajdują się na hali przylotów. Kontakt z naszym biurem dla osób z zewnątrz jest umożliwiony za pomocą aparatu telefonicznego umieszczonego na ścianie, którego słuchawka po podniesieniu automatycznie dzwoni do naszego biura. Biuro znajdują się po prawej stronie wyjścia z hali przylotów na strefie ogólnodostępnej Terminala.

Bardzo ważne jest, aby w razie jakichkolwiek kłopotów z bagażem (uszkodzenie/brak bagażu czy braki w zawartości) od razu udać się do biura Sekcji Reklamacji Bagażowych (przed opuszczeniem lotniska).

Biuro Zagubionego Bagażu - Welcome Airport Services
ul.Słowackiego 210A (Terminal T-2)
tel. +48 734 102 688


Biuro Zagubionego Bagażu - LS Airport Services
ul. Słowackiego 210A (Terminal T-2)
tel. +48 885 680 346
rejsy : PLL LOT, Corendon, Aegean

Biuro Rzeczy Znalezionych Portu Lotniczego Gdańsk

Do Biura Rzeczy Znalezionych Portu Lotniczego Gdańsk przekazywane są przedmioty znalezione na terenie Portu Lotniczego Gdańsk, w tym rzeczy pozostawione w terminalach pasażerskich lub podczas kontroli bezpieczeństwa.

Przedmioty nieodebrane są przekazywane do Biura Rzeczy Znalezionych Urzędu Miejskiego w Gdańsku, ul.Wyspiańskiego 9a.

Biuro Rzeczy Znalezionych Portu Lotniczego Gdańsk
ul.Słowackiego 204 (budynek Cargo)
godz. 08:00 – 18:00 (pon-pt)
tel. 058 348 12 75