Gdańsk 8 °C
  • Pomoc dla niepełnosprawnych
  • kontrast Kontrast
    Change language Sprache ändern изменить язык Zmień język

    Aktualna sytuacja na gdańskim lotnisku w związku z koronawirusem-AKTUALIZACJA

    2020-03-18, 17:30

    Główne zdjęcie
    Port Lotniczy Gdańsk jest w gotowości na przyjęcie lotów repatriacyjnych, technicznych i czarterowych.

    Aktualizacja 18 marca 2020 

    Port Lotniczy Gdańsk nadal obsługuje loty czarterowe, sanitarne, repatriacyjne, techniczne, szkolne i cargo. Dwoma czarterami firmy Enter przylecieli dziś do Gdańska turyści z egipskiej Hurgady. KLM, podobnie jak w ostatnich dniach, przed południem zabrał pasażerów do Amsterdamu. Na płycie gdańskiego lotniska parkują maszyny Wizz Air, Ryanair i LOT.  Lotnisko pracuje cały czas w stanie gotowości. Terminal pasażerski jest otwrarty od 6.00 do 22.00, ale wpuszczane są do niego tylko osoby, które muszą wejść. 

    Kasa PLL LOT w terminalu T2 jest zamknięta dla pasażerów z zewnątrz. Biuro jednak pracuje i obsługuje klientów telefonicznie w godzinach 6.00-22.00. Kontakt pod numerami: + 22 577 77 55 i w Gdańsku +48 58 341 25 89. Biuro linii lotniczych SAS w terminalu jest zamknięte. Kontakt jest możliwy pod numerem +48 22 850 05 00. Na lotnisku nie pracuje na stałe kasa biletowa Welcome Airport Services, obsługa dostępna jest tylko w ramach realizowanych jeszcze operacji lotniczych, pasażerowie powinni się kontaktować bezpośrednio z przewoźnikami.

    Kantory wymiany walut na lotnisku od dziś są zamknięte. W terminalu działa natomiast część wypożyczalni samochodów, w tym Global Rent a Car, Panek i Europcar. Biuro wynajmu Hertz funkcjonuje w obecnej sytuacji jako punkt kontaktowy dla klientów, którzy przyjdą osobiście. Firma rekomenduje jednak wcześniejszy kontakt telefoniczny pod numerem +48 785 040 169, dostępna jest też infolinia + 22 500 15 00. Biuro Express Rent a Car na lotnisku jest zamknięte. Klienci są jednak obsługiwani po wcześniejszym kontakcie przez infolinię +12 3000 300 lub pod numerem + 48 667 072 100. Do odwołania gości nie przyjmuje Hotel Hampton by Hilton Gdańsk Airport. 

    16 marca 2020 

    W poniedziałek 16 marca 2020 roku na gdańskim lotnisku wylądował samolot KLM z Amsterdamu. Przyleciał bez pasażerów, a potem zabrał do stolicy Holandii kilkudziesięciu podróżnych. To był tzw. lot repatriacyjny, na który pozwalają polskie przepisy o stanie epidemicznym, przyjęte w związku z koronawirusem. W Gdańsku mogą nadal lądować i stąd startować samoloty innych przewoźników, które jednak tylko tu parkują, a nie wożą pasażerów. Są to tzw. loty techniczne. Ponadto możliwe są powrotne loty czarterowe dla Polaków, którzy są na zagranicznych wakacjach. Ruch towarowy cargo odbywa się bez ograniczeń. 

    „Przez kilka najbliższych dni będziemy obserwować sytuację. W zależności od tego, jakie będzie zapotrzebowanie linii lotniczych na korzystanie z naszego lotniska, podejmiemy decyzję, czy ograniczyć działalność, ale lotnisko nie zostanie zamknięte” – zapewnia Tomasz Kloskowski prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. 

    Część firm, prowadząca działalność w terminalu pasażerskim gdańskiego lotniska, zamknęła już swoje punkty. Nie działają sklepy, restauracje, bary, nie pracuje Poczta Polska. Działa natomiast kasa biletowa, prowadzona przez Welcome Airport Services, ale tylko w trakcie obsługi rejsów wylotowych, czyli obecnie wyłącznie lotów KLM.  Przedstawiciele Polskich Linii Lotniczych LOT proszą natomiast, by się z nimi kontaktować telefonicznie (+48 58 341 25 89). Podobnie tylko przez telefon można się skontaktować z biurem SAS (+48 22 850 05 00). W sprawach związanych z parkingiem prosimy o kontakt z firmą Interparking Polska Sp. z o.o., na miejscu z każdego urządzenia parkingowego, telefonicznie (+48 58 348 13 31) lub mailowo gdansk@interparking.com. W kwestiach reklamacyjnych zapraszamy bezpośrednio do formularza reklamacyjnego na stronie www.interparking.pl. 

     

    Zobacz najnowsze