Wciąż usprawniamy obsługę naszych pasażerów

2020-07-30, 14:30

A A A
Dodatkowe bramki i czytniki kart pokładowych oraz wydłużony szlak dojścia do kontroli bezpieczeństwa. To nowe rozwiązania zastosowane w terminalu pasażerskim Portu Lotniczego Gdańsk.

Pasażerowie rozpoczynający swoją podróż, po przybyciu na lotnisko i odprawieniu bagażu rejestrowanego, z kartą pokładową w ręku lub smartfonie, mogą teraz skorzystać z 6 bramek przejścia do strefy kontroli bezpieczeństwa. Zamontowano więcej urządzeń do skanowania kart i dzięki temu podróżni mają większą gwarancję, że bez przeszkód i bez kolejki przejdą przez bramki. 


By usprawnić obsługę zmieniliśmy tzw. system kolejkowania przed kontrolą bezpieczeństwa. W praktyce szlak dojścia pasażera do kontroli może być dłuższy, nawet prawie 300-metrowy. Chodzi jednak o to, by podróżny wolnym krokiem pokonywał ten dystans, zamiast tłoczyć się w kolejce przed kontrolą.   


„Celem naszych działań jest zwiększenie przepustowości, a także usprawnienie obsługi i zapewnienie lepszego komfortu pasażerów. Jest to szczególnie ważne i potrzebne w tych godzinach pracy lotniska, kiedy ruch jest największy” – powiedział Łukasz Kunowski Dyrektor ds. Bezpieczeństwa Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. 

Wprowadzone ostatnio zmiany w organizacji kontroli bezpieczeństwa były już wcześniej planowane w związku ze zwiększającą się każdego roku liczbą pasażerów korzystających z gdańskiego lotniska. Nowy system sprawdza się także w dobie epidemii koronawirusa, bo umożliwia sprawny przepływ podróżnych z zachowaniem zalecanego dystansu społecznego. Na lotnisku, podobnie jak w innych zamkniętych miejscach publicznych, należy utrzymywać 1,5 metrowe odległości między osobami.


 

Zobacz najnowsze