Gdańsk, 15OC

calendar_today 2010-12-03, 00:00 person Jan Administrator

A A A

Zima na budowie

Trudne warunki zimowe, takie jak niskie temperatury i opady śniegu skuteczne utrudniają prowadzenie prac budowlanych. Wykonawcy w swoich harmonogramach uwzględniają okres zimowy i programują przerwę w pracach, które ze względów technologicznych i technicznych nie są możliwe do wykonania.

Tym samym inwestycje prowadzone w Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy takie jak: Droga Kołowania, Stanowisko do odladzania oraz Przedterminalowa Płyta Postojowa Samolotów będą wyczekiwały pierwszych oznak dodatnich temperatur aby wznowić budowę nawierzchni. Budowa Systemu Odprowadzania wód opadowych (Zlewnia 3 i 4) oraz Terminalu 2 będzie prowadzona zgodnie
z harmonogramem robót także w okresie zimowym.
Zakres prac na Terminalu 2 zgodnie z harmonogramem osiągnął najwyższy punkt konstrukcji żelbetowej i wkracza właśnie w fazę montażową konstrukcji stalowej, gdzie najtrudniejszym procesem będzie jej scalenie i zamontowanie przy niesprzyjających warunkach pogodowych. W tym celu Wykonawca postawił tymczasową halę na terenie zaplecza budowy, gdzie będą wykonywane prace spawalnicze, a dla zapewnienia odpowiedniej temperatury zastosowane zostaną urządzenia grzewcze, takie jak dmuchawy oraz nagrzewnice. Równolegle prowadzone są na Terminalu 2 prace murarsko-tynkarskie oraz prace instalacyjne na poziomie piwnicy. W tych miejscach Wykonawca planuje uszczelnienie budynku
i zamknięcie otworów płytami osb lub sklejką, pomieszczenia zostaną ogrzane przy pomocy nagrzewnic. W celu usunięcia wilgoci zastosowane zostaną odwilżacze powietrza usuwające nadmiar wody z otoczenia. Korytarze i ciągi komunikacyjne na obiekcie zostaną oświetlone, będą także systematycznie odśnieżane i posypywane piaskiem.
Wykonawcy są przygotowani do skutecznego prowadzenia prac w okresie zimowym i wykonają szereg prac zabezpieczających w zależności od aktualnych warunków pogodowych. Okres zimowy na budowie przy dużych opadach śniegu i spadkach temperatur będzie skutkował w przyszłości koniecznością prowadzenia robót w systemie dwu, a nawet trzy zmianowym. Wykonawcy są uprzedzeni o takiej konieczności organizacji i realizacji robót i już teraz podejmują związane z tym działania organizacyjne.

Kontakt