Gdańsk 4 °C
  • Pomoc dla niepełnosprawnych
  • kontrast Kontrast
    Change language Sprache ändern изменить язык Zmień język

    Częściej do Kopenhagi

    2007-08-21, 00:00

    Linia lotnicza SAS zwiększa częstotliwość połączeń z Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy do Kopenhagi. Od 3 września liczba lotów tygodniowo wzrośnie z 19 do 25 tygodniowo.

    Informacja Prasowa

    SAS zwiększa liczbę połączeń pomiędzy Gdańskiem a Kopenhagą.

    Od 3 września 2007 linie SAS Dania zwiększają liczbę połączeń pomiędzy Kopenhagą i Gdańskiem. Tym samym z gdańskiego lotniska Rębiechowo będzie można dotrzeć cztery razy dziennie rejsowym samolotem linii SAS do Kopenhagi, na lotnisko Kastrup.

    Nowe połączenie będzie realizowane codziennie oprócz sobot. Lot trwa jedna godzinę. Wylot z Kopenhagi następuję o godzinie 16:40, przylot do Gdańska o 17.40. Wylot z Gdańska jest przewidziany o godzinie 18:15, przylot do Kopenhagi o 19.20.

    Obecnie linie SAS oferują trzy rejsy dziennie między Gdańskiem a Kopenhagą. Wraz z nową, dodatkową godziną wylotu pasażerowie będą mieli do dyspozycji wyloty o godzinie: 6.30, 10.50, 15.50 i 18.15. Wyloty samolotów SAS ze stolicy Danii do Gdańska odbywają się w godzinach: 9.25, 14.20, 16.40 i 20.55.

    Nowe połączenia z Gdańska/Rebiechowo do Kopenhagi/Kastrup obsługiwane będą przez Cimber Air, 50- osobowym odrzutowym samolotem typu CR2, Canadair Regional Jet.
    Dzięki nowemu, czwartemu już połączeniu z największym hub-em Skandynawii, pasażerowie z północnej Polski zyskali jeszcze bardziej dogodne połączenia ze Skandynawią, innymi miastami europejskimi, a także z Pekinem i Bangkokiem oraz Dubajem (w środy i niedziele od 31.10.07).

    Cena rzeczywista biletu z Gdańska do Kopenhagi wynosi już od 448 złotych w jedna stronę. Podana cena jest wartością ostateczną i zawiera podatki/opłaty lotniskowe oraz koszt wystawienia e-biletu online na www.flysas.pl
    Bilety dostępne są na stronie internetowej SAS w języku polskim www.flysas.pl i we wszystkich autoryzowanych biurach podróży IATA.

     
    Thomas Jørgensen, Route Manager, Scandinavian Airlines Dania powiedział:
    Wprowadzenie dodatkowego rejsu w godzinach popołudniowych jest efektem zwiększonego zapotrzebowania naszych klientów na takie połączenie.
    Godziny wylotów zostały dobrane tak, aby zapewnić dogodną komunikację zarówno pomiędzy Kopenhagą i Gdańskiem, jak i zagwarantować najlepsza korelację z godzinami lotów do portów Skandynawii i Europy."

    “Gdańsk, Trójmiasto, obszar północnej Polski z takimi ośrodkami jak Bydgoszcz, to dynamicznie rozwijający się region, ważny z punktu widzenia gospodarki krajów Skandynawskich.
    Uruchomienie dodatkowego, czwartego połączenia miedzy Kopenhagą a Gdańskiem było naszym priorytetm od dłuższego już czasu, cieszymy się, że nowy rejs został wprowadzony jeszcze w 2007 roku.
    Dodatkowe połączenie regionu północnej Polski z regionem cieśniny Sundzkiej (Oresund) daje duże możliwości optymalizacji czasu podróży.
    Pamiętajmy, że Kopenhaga to największy hub Skandynawii oferujący połączenia lotnicze do praktycznie wszystkich zakątków świata", mówi Wanda Brociek Szefowa Sprzedaży i Marketingu SAS Polska .

    Agnieszka Blandzi, Dyrektor VisitDenmark (Rządowa Organizacja Danii ds. Turystyki) komentuje:
    Nie można pominąć faktu, iż zarówno Gdańsk, jak i Kopenhaga są niewątpliwymi atrakcjami turystycznymi Regionu Bałtyckiego.
    W ciągu ostatnich dwóch lat liczba polskich turystów i biznesmenów zatrzymujących się na kilkudniowe pobyt w Kopenhadze wzrosła o 45%, przy czym w okresie jesienno-zimowym nawet o 70%.
    Z wielkim zadowoleniem przyjmujemy informację o dodatkowym połączeniu tuż po wakacjach, kiedy wzmaga się ruch biznesowy i przed Świętami, kiedy Kopenhaga notuje ogromną ilość turystów ciekawych przedświątecznych atrakcji, jarmarków i parku Tivoli.
    Spotkajmy się w Kopenhadze!


    Według danych Lotniska im. Lecha Wałęsy w Rębiechowie, w roku 2006 port obsłużył 1 256 014 pasażerów (wzrost o ponad 80% w stosunku do 2005 roku).

    Notowania linii lotniczych ze względu na ilość tras:

    1. (2) WIZZ AIR, 8 tras, 410 tys. pasażerów
    2. (1) LOT, 4 trasy, 327 tys. pasażerów
    3. (5) RYANAIR, 3 trasy, 194 tys. pasażerów
    4. (3 miejsce w 2005 roku) SAS, 1 trasa -Kopenhaga , 117 tys. pasażerów


     

    Zobacz najnowsze