Gdańsk 18 °C
  • Pomoc dla niepełnosprawnych
  • kontrast Kontrast
    Change language Sprache ändern изменить язык Zmień język

    Ochrona przed hałasem

    W ramach rozbudowy Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku przewidziano i zrealizowano szereg dodatkowych działań technicznych, technologicznych i organizacyjnych związanych z ograniczaniem zasięgu hałasu lotniczego. Objęły one:

    1. Wprowadzenie procedury płynnego podejścia do lądowania (CDA); celem techniki CDA jest zapewnienie załogom warunków do optymalizacji profilu podejścia do lądowania statku powietrznego w celu zredukowania wpływu hałasu lotniczego na otoczenie i, w miarę możliwości, zredukowania zużycia paliwa lotniczego i emisji spalin;
    2. Ustanowienie standardowych procedur odlotów i dolotów: STAR (standard jest zapewnienie załogom warunków do optymalizacji profilu podejścia do lądowania statku powietrznego w celu zredukowania wpływu hałasu lotniczego na otoczenie i, w miarę możliwości, zredukowania zużycia paliwa lotniczego i emisji spalin. terminal arrival route ) i SID (standard instrument departure); procedury te są stale optymalizowane;
    3. Wykluczenie możliwości powstania na lotnisku stanowiska do prób silników;
    4. Ograniczenie liczby lotów w porze nocnej zgodnie z proporcją operacji pory dnia i pory nocy ustaloną w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia: „Rozbudowa Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy”;
    5. Ustalenie procedury odladzania samolotów przy wyłączonych silnikach;
    6. Zmianę floty i miejsc postojowych Lotniczego Pogotowia Ratunkowego;
    7. Wprowadzenie systemu ciągłego monitorowania hałasu lotniczego,
    8. Kontrolę certyfikatów hałasowych użytkowanych na lotnisku samolotów;
    9. Ustanowienie sprawozdawczości obejmującej przekazywanie organom ochrony środowiska kwartalnych raportów z wynikami pomiarów charakteryzujących parametry klimatu akustycznego wokół lotniska;
    10. Inicjowanie merytorycznego wsparcia procesu sporządzania i zatwierdzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego okolic lotniska;
    11. Dostarczanie niezbędnych zweryfikowanych pomiarowo danych do sporządzania, zgodnie środowiska kwartalnych raportów z wynikami pomiarów charakteryzujących parametry klimatu akustycznego wokół lotniska; planów zagospodarowania przestrzennego okolic lotniska; z wymaganiami, map akustycznych m. Gdańska.

    Port Lotniczy Gdańsk Sp. z o.o. na bieżąco współpracuje z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej w zakresie optymalizacji profili tras dolotowych i odlotowych nad terenami zabudowanymi w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska.