Gdańsk 5 °C
  • Pomoc dla niepełnosprawnych
  • kontrast Kontrast
    Change language Sprache ändern изменить язык Zmień język

    OŚWIADCZENIE RYANAIR DOTYCZĄCE OPŁATY ZA PONOWNY WYDRUK KARTY POKŁADOWEJ

    2011-01-18, 00:00

    RYANAIR PRZYPOMINA SWOIM PASAŻEROM O KONIECZNOŚCI WYDRUKOWANIA KART POKŁADOWYCH PRZED PRZYBYCIEM NA LOTNISKO

    Dziś Ryanair (Styczeń 18)zlecił swoim hiszpańskim prawnikom złożenie apelacji gdyż Ryanair uważa, że wydane w zeszłym tygodniu orzeczenie Sądu Handlowego nr 1 w Barcelonie jest dziwaczne i że Ryanaira € 40 / 40 zł opłata za ponowne wydanie karty pokładowej jest niezgodne z prawem.

    Swoją apelację Ryanair będzie argumentował następującymi faktami:


    1. Pasażerowie rezerwując bilet wyrażają zgodę na odprawę online i wydrukowanie własnych kart pokładowych do 4 godzin przed zaplanowaną datą odlotu.

    2. Jeżeli pasażer po przybyciu na lotnisko nie posiada karty pokładowej, nie jest uprawniony do odlotu a Ryanair nie ma obiowiązku zapewnienia zamienników.

    3. Jeżeli orzeczenie to zostanie utrzymane w mocy w postępowaniu odwoławczym, w konsekwencji Ryanair zrezygnuje z opłaty za wznowienie karty pokładowej całkowicie, a pasażerowie, którzy przybędą na lotnisko bez wydrukowanej karty pokładowej nie będzie w stanie przejść przez kontrolę bezpieczeństwa lub wejść na pokład samolotu.

    4. Barceloński Sąd Gospodarczy No.1 nie jest właściwy aby przeredagować lub zmieniać uzasadnione warunki umowy już uzgodnione między Ryanair i jego pasażerami, które jak łatwo zauważyć działaja, iż ponad 99% wszystkich pasażerów Ryanair, przyjeżdżają na lotnisko ze swoimi kartami pokładowymi.

    Stephen McNamara z Ryanair tłumaczy:

    “Niskie ceny Ryanair i niskie koszty usług dotyczą milionów pasażerów, ponieważ są one proste, skuteczne i zaakceptowane przez każdego pasażera w momencie rezerwacji. Bez tych procedur, Ryanair będzie musiał ponownie zatrudnić wielu agentów obsługi naziemnej na wszystkich lotniskach do wydawania kart pokładowych do obsługi pasażerów, którzy po prostu "zapomninają" wydrukować wcześniej kart pokładowych lub którzy nie wywiązują się ze swoich pierwotnych ustaleń odprawy online.

    Wierzymy, iż Barceloński Sąd Gospodarczy nr 1 nie ma podstaw, jako przedmiot prawa zobowiązań, na orzeczenie w zeszłym tygodniu, i że nie ma żadnego obowiązku na Ryanair ponowne wydanie karty pokładowej dla pasażerów, którzy nie wywiązali się z umowy na przybycie na lotnisko z wydrukowaną kartą pokładową, z wyjątkiem uiszczenia określonej opłaty za ponowne wydrukowanie.

    Jeśli orzeczenie zostanie utrzymane w postępowaniu odwoławczym, Ryanair będzie zmuszony do zaprzestania oferowania ponownego drukowania kart pokładowych w portach lotniczych i pasażerowie, którzy nie będę w posiadaniu ważnej karty pokładowej nie będą w stanie przejść przez kontrolę bezpieczeństwa, a nie będą w stanie podróżować. Pasażerowie ci będą musieli dokonać nowej rezerwacji na następny lot dostępny, w aktualnej na dzień taryfie.

    Ryanair nie może zrozumieć, jak Barceloński Sąd gospodarczy może przeinterpretować dobrowolne zawarcie umowów między 73m pasażerów i Ryanair, po czasie. Jesteśmy przekonani, że wyrok ten zostanie zmieniony na skutek odwołania, a w międzyczasie opłaty za ponowne wydrukowanie karty pokładowej będzie w dalszym ciągu stosowane we wszystkich portach lotniczych Ryanair dla tej malutkiej liczby pasażerów, którzy nie dotrzymali warunków umowy o przybycie na lotnisko z wydrukowaną online kartą pokładową”.

    Zobacz najnowsze